سلامت, مراقبت از پوست

پوست شاداب داشته باشیم

پوست شاداب داشته باشیم، این جمله کوتاه ارزوی هر خانم و حتی آقایی است. چگونه پوست بهتری داشته باشیم که فارغ از لک، سیاهی، کک و مک، ترک و لکه باشد. گاهی مقدار زیادی وقت و انرژی و حتی هزینه برای این موضوع مصرف می کنیم که بتوانیم پوست بهتری داشته باشیم.

 

چگونه داشتن پوستی شاداب با طراوت امکان پذیر است؟

ما می توانیم به صورت کلی یک پوست مناسب را دارای حداقل ویژگی های زیر بدانیم

  • بدون لک، بدون سیاهی و بدون تیرگی ها
  • چین و چروک نداشته باشد
  • خطوط برجسته اضافی یا خط شکسته نداشته باشد.
  • پوست نباید افتاده باشد
  • حجم خوبی داشته باشد
  • رطوبت مناسب و نرمی مناسب داشته باشد

پس با توجه به نکات بالا باید بتوانید تمامی فعالیت هایی که باعث آسیب رساندن به پوست می شود  را کنترل کنیم.

 

دستگاه گوارش و سلامت آن را باید مهم دانست

در صورتی که دستگاه گوارش شما مشکلی داشته باشد این مهم به کل بدن شما می تواند آسیب برساند. از طرفی مشکل در دستگاه گوارش احتمال اینکه شما تغذیه نادرستی داشته اید را نیز تقویت می کند و می دانید که تغذیه درست و سالم یکی از عوامل تاثیر گذار روی پوست و شادابی شما می باشد.

مصرف روغن مناسب برای بدن و پوست شما

روغن‌های طبیعی و که سبب جوان سازی در پوست می شود. این را روغن ها خواص ضد پیری و جوان سازی پوست را دارند. شامل موارد مختلفی است که بعضی از آنها عبارتند از: روغن‌های کندر، روغن گل رز، جوجوبا، روغن دانه انار، روغن اسطوخودوس و روغن گل رز. نکته مهم این است که قبل از مصرفشان با پزشک مشورت کنید.

نقش استرس در شادابی پوست

نقش استرس در جوان ماندن و شادابی پوست بسیار پر رنگ است. استرس می تواند به صورت کلی به سلامت شما آسیب برساند و روی دستگاه گوارش و پوست شما نیز بسیار تاثیر گذار است. هورمون های آدرنالین و کورتیزول مستقیم مربوط به استرس است که می تواند تاثیر مخربی روی شادابی پوست شما داشته باشند.

پوست شاداب و نوشیدن آب

نوشیدن آب را در برنامه داشته باشید تا پوستتان شاداب باشد. حتما روزانه ۶ الی ۸ لیوان آب بنوشید. پوست خود را مرطوب کنید. در  توضیحات محصولات بنبنو شاپ آمده اکثرا شست شویی صورت و دست از مهم ترین نکات است. نقش آب بسیار پر رنگ است. حتما مصرف آب را جدی بگیرید. همچنین نوشیدن آب برای سلامت کلیه و دستگاه گردش خون شما نیز مفید است. آب تاثیرات مستقیمی روی کیفیت پوست شما دارد.

بالشهای تمیز و پوست شما

حتما دقت داشته باشید که بالشت های مورد استفاده شما تمیز باشد و روباشتی ها را همیشه تمیز کنید. رشد باکتری و … روی پارچه ای که تمام شب سر خود را روی آن می گذارید چیز طبیعی است که گاهی می تواند برای پوست شما خوب نباشد. و باید حتما به تمیزی رو بالشتی ها دقت داشته باشید.

خواب کافی و پوست شادابی

خواب کافی روی تمام بدن شما اثر دارد. تغییرات نا منظم خواب و یا کم بودن خواب می تواند روی پوست شما تاثیر منفی بگذارد. حتما برنامه منظم خواب داشته باشید و مقدار مناسبی بخوابید. استراحت شما یکی از عوامل شادابی پوست است.

شما می توانید در وب سایت بنبنیو (ارائه دهنده مستقیم محصولات کره ای اصل برای مراقبت از پوست) مقالات دیگری مانند مراقبت از پوست و … را بیابید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.