مراقبت از پوست

یک روش درمانی طبیعی برای ریزش و شوره سر با استفاده از “دارچین”

درمانی طبیعی برای ریزش و شوره سر با استفاده از "دارچین"

تحقیقات نشان داده است که دارچین می تواند به جلوگیری از ریزش مو ، رشد مو و درمان شوره سر کمک کند. Healthline ، یک سایت اطلاعات سلامت در ایالات متحده ، نحوه درمان ریزش مو و شوره سر با استفاده از دارچین را توضیح داد. در ادامه همراه بنبینو باشید.

مدیر جراحی هیداک ، کیم یانگ جون گفت که ریزش مو به این معنی است که دوره رشد مو کوتاهتر و موها نازک و کوتاه می شوند. به این حالت کرکی گفته می شود و پوست سر در اطراف آن قابل مشاهده است ، به طوری که احساس می کند مو وجود ندارد. روش های درمانی نماینده برای چنین ریزش مویی شامل درمان دارویی و جراحی کاشت مو است و بیماران اولیه ریزش مو می توانند علائم خود را با دارو بهبود بخشند. با این حال ، بهتر است از روش های درمانی طبیعی به عنوان یک روش درمانی برای سلامت مو مانند جلوگیری از ریزش مو استفاده شود. بنابراین توصیه می شود از دارچین استفاده کنید که برای سلامت مو موثر است.

◇ دارچین چه فوایدی دارد؟

در یک آزمایش موش در سال 2018 ، یک مطالعه نشان داد که روغن دارچین باعث بهبود طول موهای موش های نر می شود. مشخص شد که این امر به دلیل ترکیب اصلی دارچین ، سینامالدئید ، به اندازه درمان ریزش مو با محتوای 2٪ ماینوکسیدیل موثر است. این به فولیکول ها کمک می کند تا جریان خون کافی داشته باشند. دارچین خاصیت ضد باکتری دارد و می تواند با مالاسزیا ، قارچی که باعث ایجاد شوره می شود ، مبارزه کند. این نشان می دهد که می تواند یک درمان طبیعی برای شوره سر نیز باشد. ◇ آیا عوارض جانبی دارچین وجود دارد؟ استفاده از دارچین روی پوست به دلایلی مانند آلرژی می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. عوارض جانبی شامل درماتیت تماسی ، قرمزی ، بثورات پوستی ، احساس سوزش و سوختگی های شیمیایی است. بنابراین ، برای به حداقل رساندن این خطر ، توصیه می شود قبل از استفاده آزمایش تست واکنش آلرژیک انجام دهید. اگرچه می توان دارچین را با خیال راحت به عنوان ادویه مصرف کرد ، اما بهتر است هنگام استفاده از روغن دارچین بسیار غلیظ مراقب باشید. این به این دلیل است که برخی از افراد فقط می توانند در برابر روغن دارچین واکنش نشان دهند. بنابراین ، بهتر است بعد از رقیق شدن از آن استفاده کنید.

◇ چگونه با استفاده از دارچین می توان ریزش و شوره سر را درمان کرد؟

  1. 1/4 فنجان روغن نارگیل یا روغن زیتون را روی حرارت ملایم گرم کنید تا ولرم شود.
  2. 3 تا 5 قطره روغن دارچین یا 1 قاشق چایخوری دارچین را مخلوط کنید.
  3. شماره 2 را با برس یا دست تمیز به طور مساوی به پوست سر بمالید.
  4. پس از 15 دقیقه نگه داشتن ، موهای خود را بشویید. اگر پوست سر شما چرب است ، می توانید از ماست یا عسل به جای روغن استفاده کنید.
دارچین

راهنما = مشاور هیداک یونگ جون کیم (متخصص جراح)

اولین قدم برای سلامتی-هیداک (www.hidoc.co.kr)

دارنده حق چاپ ⓒ M Circle Co. ، Ltd. ، کپی غیر مجاز و توزیع مجدد ممنوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.