خرید از کره جنوبی, غذای کره جنوبی, قارچ انوکی

قارچ انوکی چیست؟

قارچ انوکی چیست

اگر شما تا حالا قارچ انوکی نخورده اید احتمالاً برای شما بسیار بیگانه به نظر می رسد، خوشه ای از ساقه بلند و باریک، سفید و نازک که در انتها دکمه های کوچک سفیدی وجود دارد. قارچ های انوکی بسیار شبیه به قارچ های White Button و Portobello دارند که شاید با آن آشنا باشید. اما در غذاهای شرق آسیا خصوصا کره جنوبی، یکی از انواع متداولترین غذاهای مورد استفاده هستند. اگر به آشپزی غذاهای کره ای،ژاپنی،  چینی یا ویتنامی علاقه دارید ، باید این قارچ ها را وارد زندگی خود کنید. بیایید کمی بیشتر در مورد قارچ انوکی بدانیم.

قارچ انوکی

قارچ انوکی چیست

قارچ انوکی چیست

قارچ انوکی یا انوکیتاکه (به زبان ژاپنی ) نوعی قارچ کشت شده که دارای خوشه ای با ساقه های بلند و نازک سفید با کلاهک سفید می باشد. آنها همچنین به jingu (چینی) ، paengi beoseot (کره ای) و nấm kim châm (ویتنامی) معروف هستند. قارچ انوکی ارقامی از مخمرهای فلاممولینا می باشد  که بیشتر در قارچ وحشی انوکی پیدا می شود که دارای ساقه های کوتاه تری است که دارای رنگ قهوه ای و کلاهک های بزرگ است. انوکی به طور طبیعی در زیر درخت های کبری رشد می کند ، اما ممکن است در درختان خرمالو یا توت نیز رشد کند. تفاوت اصلی بین انوکی های وحشی و زراعی در این است که گونه های کشت شده هرگز در معرض نور قرار نمی گیرند و در یک محیط غنی از دی اکسید کربن رشد می کنند تا رشد ساقه های طولانی تری داشته باشند. دارای بافتی محکم و عطر و طعم ملایم و میوه ای دارد. هنگام انتخاب، خوشه را به طور کامل بررسی کنید، شما خوشه ای از انوکی انتخاب کنید که محکم و سفید باشد و از هر زدگی که باریک یا تغییر رنگ داشته باشد خودداری کنید.

فواید سلامتی قارچ انوکی

فواید قارچ انوکی

قارچ انوکی منبع غنی از چندین ویتامین و مواد معدنی است. حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین های B3 ، B5 ، B1 و B2 و همچنین فسفر، آهن و مس هستند. علاوه بر این، اسیدهای آمینه تریپتوفان، ترئونین، ایزولوسین، لوسین و لیزین وجود دارند. آنها همچنین منبع خوبی از فیبر رژیم غذایی هستند. قارچ های خام انوکی حاوی فیبر بیشتری نسبت به کلم سبز هستند، و حتی آنتی اکسیدان هایی مانند سلنیوم نیز دارند.

این نوع قارچ به عنوان یک منبع غیر گوشتی اسید لینولئیک کونژوگه (CLA) شناخته می شود که هنگام ترکیب با مقدار بالای فیبر موجود در این قارچ ها به کاهش چربی روده کمک کند. یک کاربرد محبوب دیگر یخ انوکی ژاپنی است که در تصویر بالا مشاهده می شود. برای یخ زدن انوکی ، 10.5 اونس انوکی (با ساقه چوبی پاک شده )  با 1/2 فنجان آب به گلدان منتقل کرده و به مدت 30 دقیقه بجوشانید و  بگذارید خنک شود، سپس روی یک سینی بریزید. انوکی را می توان در سوپ ها ، کاری ، نودل ها و سایر غذاها استفاده کرد.

این قارچ به دلیل دارا بودن ویتامین و مواد معدنی زیاد آنها از دیرباز جزو داروهای سنتی کره ای، چینی و ژاپنی برای درمان بیماری های کبدی، کلسترول بالا، فشار خون بالا و بیماری های معده بسیار ارزشمند است.

طرز پخت

طرز پخت قارچ انوکی

طرز پخت قارچ انوکی

قارچ انوکی در غذاهای آسیای شرقی مانند سوپ ها و نودل ها، رشته فرنگی، سرخ کردنی ها و سالادها مورد استفاده قرار می گیرند. آنها را می توان به صورت خام یا پخته میل کرد اما باید قبل از استفاده تمیز کرد.

یکی از ساده ترین راه ها برای پختن انوکی، تهیه نامیتاکه انوکی است که در سس سویا و میرین ( شهد برنج شیرین) درست شده است . استفاده از طعم دهنده ها تعادل کاملی از شوری، شیرینی و ملسی را می توانید به این خوراکی اضافه کنید. Nametake یک غذای جانبی بسیار محبوب در ژاپن است و اگرچه می توانید آن را در فروشگاه ها پیدا کنید (آنها مانند انواع ترشی هستند)، اما هیچ چیز به اندازه مزه خانگی آن نیست. در ظرف غذای خود نامیتاکه را به همراه برنج ، ماکارونی و سوپ ها میل کنید.

برای تهیه غذایی به نام کینوک گوا یا برنج بخارپز با سبزیجات، برنج را به شکلی که دوست دارید طبخ کنید،به آن سس سویا ، و نمک اضافه کنید. بعد از اینکه برنج تمام شد ، آن را با پیاز سبز اضافه کنید و  از قارچ های انوکی سس شده استفاده کنید. کافی است قارچ ها را در کمی نمک و روغن (یا از آب آن استفاده کنید) بپزید تا زمانی که نرم شود.

قارچهای انوکی پخته شده و خشک شده علاوه بر استفاده در سوپ ها و نودل ها، یک افزودنی فوق العاده به حساب می آید. آنها را با این کیتسونه اودون ، Miso Ramen Bowl یا Somen امتحان کنید . یا آن را به همراه کباب مارچوبه فو امتحان کنید.

انوکی را می توان به دستور غذای مورد علاقه خود بریزید یا آن را به سبزیجات اودون هم اضافه کنید، یا به عنوان دمنوش آن را استفاده کنید.

اما سالاد انوکی مانند سالاد ورمسیلی  و سالاد جلبک دریایی، سالاد Kale و یا هر سالاد دیگری استفاده کرد.

از کجا بخریم ؟

از کجا قارچ انوکی بخریم ؟

از کجا قارچ انوکی بخریم ؟

اگر در ایران هستید، ممکن است در فروشگاه های بزرگ یا میوه فروشی ها پیدا نکنید.  شما می توانید آن را بصورت آنلاین خریداری کنید، در حال حاضر می توانید در فروشگاه اینترنتی بنبینو این قارچ ها را تهیه کنید.

نوشته های مشابه

5 دیدگاه در “قارچ انوکی چیست؟

  1. monasedgitabrizi گفت:

    سلام،من قارچ انوکی استفاده کردم
    طعم عجیب و جالبی داشت،و کلی خواص مفید داره
    از جمله‌ چون فیبر داره باعث کم شدن اشتها میشه

    1. یکی گفت:

      از کجا سفارش دادید؟؟

    2. Leilatayebi گفت:

      ببخشید از کجا تهیه کردی؟

      1. Kim گفت:

        با سلام میشه از اینجا سفارش بدین:
        سفارش قارچ انوکی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.