سلامت

دستگاه بخور سرد چیست؟

خاموشی اتوماتیک

دستگاه بخور سرد چیست؟

با فرا رسیدن فصل سرما، هوای منازل بسیار خشک می شود. استفاده از سیستم های گرمایشی نیز خشکی را شدت می بخشد. استفاده از دستگاه های رطوبت ساز می تواند به جبران کمبود رطوبت کمک کند. نسل جدید بخورها (دستگاه بخور سرد) قطرات آب را به ذرات بسیار ریز تبدیل می کنند و با فاصله بیشتری در هوا پخش می کنند. آن ها به سه گروه تبخیری، پروانه ای و اولتراسونیک تقسیم می شوند و سیستم های اولتراسونیک قطرات آب را به ذرات بسیار ریزی تبدیل می کنند. به همین روی پاشش دستگاه بیشتر بوده و ضمن اینکه با مصرف مقدار کمتری آب در زمان کمتری رطوبت لازم را ایجاد می کند، راحتتر به دستگاه تننفسی افراد وارد میشود. امکان تولید باکتری، میکروب و قارچ در آن ها نیز نسبت به انواع دیگر بسیار کمتر است. در ادامه با بنبینو همراه باشید .

تاثیر بخور سرد در کاهش سرماخوردگی

از دیگر فواید رطوبت این است که در یک فضای با رطوبت مناسب ویروس ها و باکتری ها (از بین نمی روند) ولی نمی توانند جابجا شوند. به همین روی دستگاه بخور سرد بهترین راه جلوگیری از انتقال بیماری ها و بخصوص پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی در زمستان می باشد.

پیشگیری از سرماخوردگی

بخور سرد باعث شادابی و سلامت پوست میشود

یکی از عواملی که باعث ایجاد چین و چروک در پوست و پیری پوست می شود از بین رفتن رطوبت پوست در هوای خشک است. استفاده روزمره از بخور سرد میوتو در محیط کار و منزل رطوبت مناسب محیط شما را تامین می کند و چون در این دستگاه ها نسبت به انواع دیگر آن، آب به ذرات بسیار ریزی تبدیل می شود جذب آن بوسیله پوست نیز افزایش می یابد و ضمن تامین سلامتی پوست شما، به آن شادابی و لطافت خاصی می بخشد.

دستگاه بخور

تاثیر مثبت دستگاه بخور بر رفع خشکی سینوس ها

خشکی سینوس ها یکی از مشکلات هوای سرد بخصوص در فصل زمستان است که خود از دلایل اصلی ضعف بدن در مقابل هجوم بیماری هاست. ایجاد رطوبت مناسب نه تنها باعث پیشگیری از بیماری می شود بلکه با نرم ساختن سینوس ها به خروج راحت مخاط می شود. اگر هنگامی که در خواب شبانه هستید از دستگاه بخور سرد استفاده کنید صبح ها با بینی و گلو نرم از خواب بیدار می شوید و آرامش را  در سینوس هایتان حس می کنید.

 

درمان سرماخوردگی

تسریع درمان سرماخوردگی با بخور سرد

همانطور که پیشتر گفتیم بخور سرد با ایجاد رطوبت در محیط ضمن کمک به خروج راحت تر مخاط بینی و سینوس ها می شود به نرم شدن سینه و مجاری تنفسی کمک شایانی می کند. این موارد بعلاوه پاکسازی هوای محیط خود به بهبود علائم سرماخوردگی می انجامد و همچنین در بهبود سرفه بسیار موثر است.
درمان سرماخوردگی

تولید یون منفی با دستگاه بخور سرد و تاثیر آن بر انسان

مولکول اکسیژن با یک الکترون اضافه را یون منفی گویند که با تخلیه الکتریکی ایجاد می شود. زمانی که در کنار آبشار و یا در بلندای کوه قرار دارید حس سرزندگی و طراوتی که دارید به دلیل وجود یون منفی بسیار زیاد در هوا است. وقتی هوا از یون مثبت پر می شود احساس خستگی شدید، خواب آلودگی، سردرد و استرس به فرد دست می دهد. در مقابل یون باردار منفی اکسیژن اثر بسیار مثبتی بر سیستم های فیزیولوژیکی بدن انسان دارد.
درمان سرماخوردگی

پاکسازی هوای محیط با دستگاه بخور سرد

یون منفی به ذرات سمی و آلودگی های معلق در هوا چسبیده و به دلیل سنگینی یون منفی، پایین آمده و در کف محیط می نشیند و به این صورت هوای محیط پاکسازی می شود. با توجه به آلودگی این روزهای شهرهایی مانند تهران، اهواز و … لزوم استفاده از بخور سرد برای ایجاد یون منفی و پاکسازی هوای منزل و محیط کار بیش از پیش احساس می شود.
درمان سرماخوردگی

تاثیر بخور ساز سرد و یون منفی در گل و گیاه و حیوانات خانگی:

رطوبت کم هوا باعث می شود خاک گیاهان خشک شده، ترک بخورد و برگ هایشان پژمرده بشود و بریزد. دستگاه بخور سرد با ایجاد رطوبت مناسب این مسئله را حل میکند و باعث شادابی و تازگی گیاهان منزلتان می ‍شود. همچنین یون منفی با پاکسازی هوا برای گیاهان و حیوانات محیط سالمتری را ایجاد می کند. رطوبت مناسب ایجاد شده با بخور سرد برای پیشگیری از ترک خوردن رویه مبلمان و گچ دیوار نیز تاثیر مثبتی دارد.
درمان سرماخوردگی

نکات مهم در انتخاب و خرید دستگاه بخور سرد:

حجم آب مناسب:

 

مقدار مناسب حجم مخزن آب دستگاه باید حدود 0.5 تا 0.75 لیتر باشد. دلیل آن این است که اگر آب مدت زمان زیادی در این دستگاه بماند تولید قارچ کرده و محیط را آلوده می کند. به همین دلیل باید مقدار آب در حدی باشد که شما هر روز بتوانید مخزن را بشویید.

قیمت مناسب:

قیمت دستگاه بخور بازه گسترده ای در بازار دارد که ممکن است خریداران را سردرگم نماید، لازم است بدانید به علت آنکه این  محصول تاثیر مسقیمی بر سلامت بدن دارد استفاده از محصولات بی کیفیت و دارای گارانتی نامعتبر باعث هدر رفتن  پول و  مهمتر از آن آسیب به سلامت  ریه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.