دانستنی‌های کره‌ جنوبی, فرهنگ کره‎ای

روز والدین در کره جنوبی

روز پدر و مادرها در کره جنوبی

روز والدین در کره جنوبی از اهمیت خاصی برخوردار است. هر سال 8 می میلادی در کشور کره جنوبی برای احترام به والدین یا پدر و مادر ها مراسم‎‌های زیادی برگزار می‎شود. چند سالی است که روز قدردانی از والدین در تقویم رسمی این کشور نیز ثبت شده است. معمولا برنامه‎‌هایی توسط وزارت بهداشت و رفاه برگزار می‌شود.

روز پدر و مادرها در کره جنوبی

تاریخچه روز والدین در کره جنوبی

سازمان ملل در واقع روز اول ژوئن یا 11 خرداد را روز والدین اعلام در سراسر جهان اعلام کرده است. اما در کره جنوبی علاوره بر این رو 18 اردیبهشت به عنوان روز پدر و مادرها شناخته میشود. این رویداد در واقع از فرهنگ در ایالات متحده و فرهنگ مسیحت سر چشمه گرفته است و با تلفیق آن با فرهنگ کنفوسیوس در کره شکل تازه‎ای را به خود گرفته است. بیشتر برنامه‎‌های این رو با تاکید بر خانواده برنامه ریزی می‎شود. که هم توسط دولت و هم توسط مردم کره برنامه ریزی می‎شود.

روز والدین در کره جنوبی

روز والدین در کره جنوبی و گل میخک

تاریخچه این روز و گل میخک

یکی از آداب جالب در این روز دادن گل به پدر و مادرها است. در روز والدین در کره جنوبی گل میخک Carnation به والدین خود هدیه می‎‎‌دهند و یکی از روش‌های احترام به بزرگتر است. گل میخک در بیشتر موارد نشانه‎ای از عشق یا افتخار یا حتی جذابیت است. میخک های مختلف معانی مختلفی دارد رنگ قرمز کم رنگ، نشانگر تحسین و قرمز پر رنگ نشانگر احساسات عمیق و عشق بسیار عمیق است. میخک دارای اوژنول، کاربوفلین، الکل، بنزیلیک، بنزوات دموتیل، فورفوول و اتیلن است اوژونول که ماده اصلی میخک می باشد. این گل در موارد بسیاری تسکین دهنده است و کاربرد درمانی دارد. همچنین در بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می‎شود.حتی دمنوش گل میخک نیز خواص بسیاری درمانی دارد. به صورت کلی این گل جایگاه ویژه‎‌ای در فرهنگ کره و سایر ملل دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.