خرید از کره جنوبی, زیبایی آرایشی

برنامه مراقبت از پوست در تابستان

برنامه مراقبت از پوست تابستانه

برنامه مراقبت از پوست در تابستان

خیلی ها در تابستان به فکر حمام آفتاب هستند، ممکن است تصور کنید که بدن شما برنزه، صاف و درخشان می شود، اما حقیقت می تواند تا حدودی متفاوت باشد زیرا به دلیل شرایط آفتابی با مشکل عرق، آفتاب سوختگی و پیری زودرس مقابله می کنید. متاسفانه شما ممکن است فکر کنید که روتین مراقبت از پوست زمستانی و استفاده از  محصولات قدیمی برای رفع مشکلاتی که اکنون با آن روبرو هستید ،جوابگو باشد، در ادامه با توجه به نظرات کارشناسان متخصص پوست و مو در زمینه مراقبت از پوست شما در تابستان اشاره کرد، با بنبینو همراه باشید.

برنامه مراقبت از پوست تابستان

1. تغییرات کوچکی ایجاد کنید

“درست مثل اینکه تابستان لباس های زمستانی نمی پوشید ، ممکن است بخواهید محصولات چرمی خود را وارد فصل تابستان کنید. اگر در زمستان از پاک کننده های کرم ملایم، مرطوب کننده ها و آبرسان ها برای خنثی کردن آب و هوای خشک زمستان و گرمایش مرکزی روی پوست خود استفاده می کردید، باید بدانید که از پاک کننده های فومی و مرطوب کننده های سبک تر استفاده کنید. “

2. برنامه مراقبت از پوست در تابستان ازمستان شروع می شود

“خیلی از کسانی که مراجعه می کنند به دکتر پوست و برنامه مراقبت از پوست خود را در طی سال انجام می دهند از یک شکل بودن برنامه مراقبت از پوست خود می گویند. اما باید بدانید روتین مراقبت از پوست در طی سال با توجه به تغییرات آب و هوایی باید تغییر کند.

بگذارید گاهی اوقات پوست شما خود را با شرایط آب و هوایی سازگار کند، خیلی از خانم ها هنگام استفاده از محصولات مراقبت از پوست خود، پوست صورت خود را با کرم های سنگین و پوشش های غیر ضروری می پوشانند. این امر در بلند مدت نه تنها مفید نیست بلکه باعث تنبلی و یا به عبارتی کسل شدن پوست می شود. فقط کافی است که چند هفته به پوست خود اجازه دهید!”

مراقبت از پوست تابستانه

3. ضد آفتاب، مراقبت از پوست در برابر نور خورشید

“من همیشه توصیه می کنم در تمام طول سال از ضد آفتاب استفاده کنید. دلیل این امر این است که در حالی که پرتوهای UVB در حال سوزاندن ضعیف سلول های پوستی می شود، باید بدانید که تاثیر پرتوهای UVA بر روی پیری پوست در طول سال زیاد نوسان نمی کنند. توصیه من استفاده از ضد آفتاب Spf 30 تا 50 می باشد. برای کند کردن روند پیری پوست و نگه داری بلند مدت ضروری می باشد. اما اگر در زمستان spf استفاده نمی کنید، اکنون مطمئناً زمان بازگشت به SPF روزانه رسیده است “

4- از آفتاب سوختگی پرهیز کنید

“از آفتاب سوختگی به هر قیمتی خودداری کنید! برای انواع پوست حتی برنزه شدن یک نوع آسیب پوست در سطح سلولی به شمار می آید، بنابراین اگر پوست خوب می خواهید، به دنبال برنزه شدن نباشید. اگر علی رغم محافظت کامل از پوست خود، موفق به جلوگیری از آفتاب سوختگی نشدید، آنتی هیستامین های خوراکی یا یک کرم هیدروکورتیزون موضعی می تواند مفید باشد ، اما ابتدا با پزشک خود حتما صحبت کنید. “

5- خداحافظی با آبرسان ها

“یک SPF خوب همزمان با محافظت از آن، پوست شما را مرطوب می کند. بنابراین معمولاً در تابستان نیازی به مرطوب کننده اضافی نیست ، مگر اینکه پوست خیلی خشکی داشته باشید. در این حالت می توانید از یک سرم مراقبتی دارای اسید هیالورونیک استفاده کنید.”

6. روی آنتی اکسیدان ها تمرکز کنید

“یکی دیگر از ترکیبات ضروری تابستان، یک محصول آنتی اکسیدانی با درجه بالا (حاوی ویتامین C یا پلی فنول ها) است. با این حال ، من توصیه می کنم در تمام طول سال استفاده شود، زیرا علاوه بر محافظت در برابر اکسیداتیو، از آلودگی پوست هم جلوگیری م می کند.”

7. مبارزه با رنگدانه های پوستی

 

رنگدانه های نامنظم پوستی در فصل تابستان بیشتر می شود ، مهم نیست که چقدر به محافظت در برابر آفتاب اهمیت می دهید، از یک سرم ضد پیگمنت نیست به برنامه مراقبت از پوست خود اضافه کنید. مواد تشکیل دهنده شامل Arbutin و Kojic Acid است. “

8- از رتینول یا کلاژن ساز ها نترسید …

 

“من توصیه می کنم در طول سال در جاهایی که حتی نور خورشید کم است، حتی در تابستان، از کلاژن ساز ها استفاده کنید ، زیرا آنها می توانند در طول سال برای پوست مفید باشند. کلاژن ساز هایی مانند رتینول، القاکننده های بزرگ کلاژن هستند. اگر می خواهید چنین ماده مهمی را فقط در زمستان محدود کنید، بدانید که نیمی از فواید پوستی را هدر داده اید. ”

بله ، رتینوئیدها می توانند پوست را نسبت به نور خورشید کمی حساس تر کنند، اما اگر ضد آفتاب 30-50 SPF استفاده می کنید و بیش از اندازه پوست خود را در معرض نور خورشید قرار نمی دهید، می تواند مناسب باشد، در واقع، هر کس در اواخر دهه 20 یا 30 زندگی خود می تواند از استفاده از کلاژن ساز ها بهره ببرد، زیرا تولید کلاژن شروع به بازسازی پوست می کند و من یک معتقدم بزرگ در زمینه پیشگیری و مداخله در مراحل اولیه هستم. از رتینول ها می توانید در عصر ها استفاده کنید.”

9. … اما آن ها را در تعطیلات استفاده نکنید

“تنها استثنای استفاده از رتینول در تعطیلات آفتابی است، جایی که جلوگیری از آفتاب مشکل باشد. اگر مجبورید که زیر نور خورشید باشید، حدود یک هفته قبل استفاده از رتینوئیدها (و AHA ها برای آن ماده) را متوقف کنید.”

10. التهاب پوستی

وی گفت: “در طول تابستان ، برخی از افراد ممکن است بثورات پوستی را بر روی پوست خود ببینند. این می تواند چیزی به نام PLE باشد (فوران نور چند شکلی یا” حساسیت به آفتاب “)، واکنش در برابر اشعه ماوراء بنفش یا میلاریا باشد که باعث ایجاد آن می شود. هنگامی که پوست بیش از حد عرق می کند عرق زیر پوست شما قرار می گیرد برای جلوگیری ازاین حالت، پوست خود را کمتر در معرض آفتاب قرار دهید، سپس سعی کنید عرق را با استفاده از کمپرس های خنک، دوش های سرد و لباس های نخی کاهش دهید. یک کرم هیدروکورتیزون ملایم می تواند به تسکین پوست شما کمک کند ، اما ابتدا با پزشکان خود صحبت کنید. “

11. مراقب پوست خود باشید

یک روش درمانی مراقبت از پوست را برای خود انتخاب کنید. می توانید از مزوتراپی در طول تابستان استفاده کنید یا بوسیله تغذیه از داخل بدن به مراقبت از پوست خود بپردازید. مزوتراپی برای محافظت و ترمیم پوست از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی و پپتید ها استفاده می کنند.

درجه پوستی بعد از تعطیلات تابستانی نیز بسیار مهم است، زیرا لایه بیرونی پوست در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب به طور طبیعی ضخیم می شود. این بدان معنی است که پس از بازگشت از تعطیلات، منافذ تمایل به مسدود شدن دارند و بریدگی خواهید داشت، بنابراین لایه برداری و شستشوی صورت بسیار مهم هستند. ”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.